Erik Nordlöf

Tisdagen den 6 mars hade vi årsmöte på Sjövinden. Erik Nordlöf från Set Sail Fitness startade med en tänkvärd och lättsam föreläsning ang kost och träning – ”Mat i en hektisk vardag”. Vi fick lära oss att inte göra kosten för komplicerad men tänka mer på vad vi väljer att äta. Vi fick en tankeställare när det gäller vikten av att röra på oss. Börja idag, inte imorgon! Och kanske viktigast av allt – tänka långsiktigt.

Sallad

Cathrin Mattson från the Food Factory bjöd på god smoothie vid ankomst som förslag på en bra energikick för mellanmålet. Hon gav oss även bra och smarta tips för köket och dukade upp en smakrik kycklingsallad vänd i en god vinaigrette, och goda, smakrika tillbehör som förgyller vardagssalladen tillsammans med färgglad, färsk frukt.

Därefter hölls de sedvanliga årsmötesförhandlingarna där bla verksamhetsberättelse, kassaredovisning och revisionsberättelse lästes upp och godkändes. Följande personer valdes in:

Cathrin Mattsson, ordförande
Elisabet Axelsson, vice ordförande