Årmöte med har hållits den 9 mars i Nektabs konferenslokal på Korpralsvägen. I samband med årsmötet fick vi lyssna på en föreläsning av Birgitta Bengtsson, Living Food Institute Sweden. Birgitta Bengtsson är verksam i Värmskog där hon driven en kursgård med inriktning på Living Food och Raw Food. Hon berättade om matens betydelse för vårt välbefinnande och hur vi kan läka kroppen med immunförsvarsstärkande kost som frukt, grönsaker och nötter. Efter föreläsningen följde mingel och raw food-fika.

Därpå följde sedvanliga årsmötesförhandlingar.

Styrelsen för FIA har för 2016 följande ledamöter:

Ordförande Elisabeth Ornstein Axelsson, vice ordförande Annika Hjalmarsson, kassör Brenda Oudendijk, sekreterare Ulrika Levin, övrig ledamot Anneli Malm. Erica Strucel avtackades efter två år i styrelsen.

Efter årsmötet följde utnämning av Årets FIA 2015. Styrelsen hade nominerat tre medlemsföretag: Anna Mossberg på Högvalta Handelsträdgård, Tina Lidh på Klässbols Konfektyr och Ingela Stolpe Högberg på BHaget. Utnämningen gick till Anna Mossberg på Högvalta Handelsträdgård, som uppvaktades med diplom och blommor. Juryns motivering löd:

”Med hårt arbete och professionell marknadsföring har ägarna till Högvalta Handelsträdgård återigen väckt liv i en anrik plats. Genom att kombinera uppleverler med shopping har de skapat ett spännande besöksmål för både gammal och ung. För Arvika är verksamheten viktig genom att den stärker upp befintligt handelsutbud. Högvalta Handelträdgård visar på ett kreativt entreprenörskap och är en värdig vinnare till utmärkelsen årets FIA”.

Ett stort grattis till Anna Mossberg på Högvalta Handelsträdgård!

anna mossberg

livingfood3  livingfood2livingfood1