Sociala Medier

Sociala Medier

Alla pratar facebook, blogg och twitter. Men vad är det och vad ska man ha det till? Och hur kan man som företagare dra nytta av dessa “sociala medier”? Det är vad vi ville ta reda på och bjöd in Christian Edwertz från reklambyrån Ord och Bild i Karlstad till Sjövinden i Hantverksmagasinet tisdagen den 29:e mars.

Christian kom i sin blåa täckjacka och lyste upp tisdagskvällen. Dessutom kom en hel del åskådare, över 30 FIA medlemmar och icke medlemmar, både kvinnor och män, gammal som ung. Det var en underhållande presentation och mycket nyttig information. Det viktigaste meddelandet var att vare sig man själv vill synas på nätet eller inte så kommer man som företagare att göra det, för andra skriver om sina erfarenheter. Då är det en bra idé att ta kontroll över läget med en aktiv och medveten närvaro. Det är ett bra tillfälle att öka kommunikationen med kunder, att få en direktkontakt med dem och att lära sig från dem. Men det gäller också att ha en medveten strategi, att ge en positiv bild och att inte ta sig vatten över huvudet.

Christian Edwertz arbetar med kommunikation till vardags och har lång erfarenhet som bloggare och han har arbetet med och på webben i över tio år.

Dessutom minglades det med god mat, kaffe och choklad från the food factory. Kvällen avslutades med frågor och en diskussion kring hemsidor.

Sociala Medier

Sociala Medier

Sociala Medier

Sociala Medier

Sociala Medier

Sociala Medier

Kategorier: Arkiv